10 نکته برای مقابله با عصبانیت


خشم یک احساس سالم انسان است، اما زمانی که از کنترل خارج شود، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، عصبانیت همچنین باعث تغییرات فیزیولوژیکی و بیولوژیکی بسیاری می شود که ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد و منجر به افزایش سطح هورمون های انرژی، آدرنالین و نورآدرنالین می شود.

هر عامل و هر فرد یا موقعیتی می تواند باعث ایجاد احساس خشم شود. گاهی اوقات مشکلات زندگی شخصی نیز می تواند باعث عصبانیت شود. سه روش اصلی مقابله با خشم عبارتند از «بیان، سرکوب و سکوت».

ابراز خشم به صراحت، پرخاشگری سالم ترین راه برای ابراز خشم نیست. برای انجام این کار، باید بیاموزید که چگونه نیازهای خود را روشن کنید و چگونه آنها را بدون آسیب رساندن به دیگران برآورده کنید. قاطعیت به این معنا نیست که مورد آزار و اذیت قرار گرفتن یا انتظار داشتن، احترام گذاشتن به خود و دیگران است.

هندوستان تایمز نکاتی را برای مقابله سالم با خشم بیان کرده است:

قبل از صحبت، فکر کنید: توصیه می شود کمی استراحت کنید، وضعیت را دوباره ارزیابی کنید، دیگران را در نظر بگیرید و سپس صحبت کنید. وقتی عصبانی هستیم در مورد چیزهایی صحبت می کنیم که بعداً پشیمان می شویم.

وقتی آرام شدید، عصبانیت خود را ابراز کنید: پس از استراحت، احساسات خود را به روشی بدون تقابل بیان کنید و به نگرانی هایی که با آن مواجه هستید رسیدگی کنید.

تربیت بدنی: فعالیت بدنی به کاهش استرس و همچنین آرامش عضلات کمک می کند. زمانی که عصبانی هستید، توصیه می شود مدتی پیاده روی کنید یا ورزش کنید تا احساس بهتری داشته باشید.

به خود استراحت دهید: در وسط روز و زمانی که شرایط استرس زا می شود، استراحت کنید. این به جوانسازی ذهن و بدن برای مقابله با استرس کمک می کند.

راه حل های ممکن را شناسایی کنید: با خودتان صحبت کنید که خشم راه حل نیست. به راه حل های ممکن برای عوامل و موقعیت هایی که شما را آزار می دهند فکر کنید.

به “من” بچسبید: به جای شکایت از رفتار و اعمال طرف مقابل، نگرانی هایی را که با آن روبرو هستید و تأثیری که روی شما می گذارد بیان کنید.

پرهیز از عصبانیت: عصبانیت نسبت به شخص دیگر فقط باعث ناراحتی ما می شود. بهتر است دیگران را ببخشید و خشم را کنار بگذارید.

از طنز برای کاهش استرس استفاده کنید: ساکت کردن فضا با شوخ طبعی می تواند به کاهش استرس کمک کند. همچنین می تواند در نهایت حال ما را بهتر کند.

تمرین مهارت های تمدد اعصاب: ورزش کردن نفس عمیق یا صحبت کردن با خود و اطمینان از بهبود وضعیت، راه هایی برای اطمینان و کاهش خشم است.

بدانید چه زمانی به دنبال کمک باشید: مدیریت خشم می تواند چالش برانگیز باشد. بهتر است برای یادگیری نحوه برخورد با این احساس از متخصص کمک بگیرید.

انتهای پیام/


sorces

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

تحویل دو توله سیاهگوش به حفاظت محیط زیست اصفهان

ایسنا/ اصفهان مدیر یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان از تحویل دو توله سیاه گوش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.