آشنایی با نحوه عملکرد کمپرسور پیستونی (راهنمای انتخاب کمپرسور پیستونی) (3)

آشنایی با نحوه عملکرد کمپرسور پیستونی (راهنمای انتخاب کمپرسور پیستونی)
کمپرسور سیلندر پیستونی

از مهم ترین کاربردها یا وظایف اصلی کمپرسور پیستونی باید به تولید گاز فشرده سازی شده برای صنایع مختلفی همچون نفت و گاز اشاره نمود که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. درساختار و طراحی های صورت گرفته دراین نوع از کمپرسور می توان یک منبع تغذیه و پیستون را مشاهده نمود که هر دو در کنار هم می توانند فعالیت های مورد نیاز را انجام دهند. سوپاپ اطمینان یا سوپاپ ایمنی یکی از مهمترین قطعات کمپرسورهای پیستونی است که در تعمیرات ماهانهی آن تست میشود. از آنجا که کمپرسورهای پیستونی یکی از اصلیترین قطعات ماشینآلات گوناگون هستند، امروزه مراکز تعمیراتی بسیاری برای تعمیر این دستگاههای مهم وجود دارند. قبل از بیان ویژگی ها و قابلیت های ویژه ی کمپرسور پیستونی لازم است به طور مختصر با خود کمپرسور نیز آشنا شوید تا به درک بهتری ازکاربردهای این وسیله برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان و مشاورین میکاس کمپرسور در ارتباط باشید و از مشاوره آن ها بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عملکرد کمپرسور پیستونی و روغن کاری انواع کمپرسورهای موجود در صنعت می توانید با مراجعه به وبسایت مجموعه میکاس کمپرسور با کارشناسان و مشاورین ما در ارتباط باشید و از راهنمایی این عزیزان بهره مند شوید.

کمپرسور سیلندر پیستونی

 This w᠎as gen​erated by G SA C ontent G en​erator Demov᠎ersion᠎.

البته به شرطی که فشار باد لحظه ای نیاز داشته باشید. امروزه استفاده از کمپرسور در صنایع جهت ایجاد فشار هوای مورد نیاز رواج دارد. علاوه بر این، گازهای فشرده شده توسط کمپرسورهای پیستونی نقش مهمی در فناوری سردسازی و خنک کنندگی دارند، جایی که انبساط مجدد گاز پس از فشرده سازی، اثر خنک کنندگی مورد نیاز را تولید میکند. کمپرسور رفت و برگشتی یا کمپرسور پیستونی یک کمپرسور با جابجایی مثبت است که از پیستونهایی که توسط میل لنگ هدایت میشوند برای انتقال گازها در فشار بالا استفاده میکند. کمپرسور سیلندر پیستونی چگونه کار میکند؟ سیلندر ها به سه مدل خطی، مقابل، V شکل کار هم قرار می گیرند. درون هر سیلندر، پیستون قرار گرفته است که با حرکت رفت و برگشتی یا بالا و پایین شدن پیستون ها عملیات فشرده سازی را انجام می دهد. که با حرکت رفت و برگشتی پیستون ها، برای فشرده سازی ارتباط دارد. با مراجعه به وبسایت مجموعه و ارتباط با بخش فنی و مشاوره ای مجموعه میکاس کمپرسور می توانید تمام اطلاعات لازم در زمینه عملکرد کمپرسور پیستونی و سایر کمپرسورها، سیستم های خنک کننده و سیستم روغن کاری در کمپرسورهای موجود در صنعت را کسب نمایید. سیستم روغن کاری به صورت پاششی معمولا در کمپرسورهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد اما در بعضی از کمپرسورها برای استفاده از سیستم روغن کاری از یک خنک کننده آبی یا هوایی کمک گرفته می شود.به طور کلی برای کمپرسورهای معمولی مخزن روغن همان کارتر کمپرسور می باشد اما در کمپرسورهای واسطه مخزن روغن مخصوص برای کمپرسور در نظر گرفته می شود.

در کمپرسور پیستونی که امروزه تولید می شود، ظرفیت کمپرسورها با تعداد سیلندر های فعال و تغییر دور موتور تنظیم خواهد شد. از فشار کمپرسور در محدودهی مجاز استفاده کنید. دراین مقاله قصد داریم تا به بررسی هرچه بیشتر قابلیت های این دستگاه پرداخته و اطلاعات مورد نیازتان را در اختیارتان قرار دهیم پس تا انتها ما را همراهی کنید. در این نوع سربندی کمپرسور دارای 2 سیم پیچ هم قدرت است و سیم پیچ دوم در کسری از ثانیه بعد از سیم پیچ اول وارد مدار میشود. از این رو جدار خارجی پیستون دارای شیارهایی برای جایگیری واشرهای حلقوی هستند. حرکت گاز در این کمپرسورها به صورت مقطعی بوده که این امر باعث لرزش می گردد. کمپرسورها انواع مختلفی از جمله Screw و Reciprocating (رفت و برگشتی یا سیلندر پیستونی) دارند. درواقع این نوع کمپرسور با استفاده از پیستون های موجود در یک محفظه سبب فشرده سازی گاز می گردد و با هر بار رفت و آمد این پیستون ها، گاز موجود در محفظه را فشرده کرده و با فشار از دریچه خارج می کند.

باید به این نکته توجه کرد که در کمپرسور های هرمتیک گاز مبرد و روغن با هم سازگاری داشته باشد چون درون یک محفظه کنار هم قرار می گیرند و ممکن است بین آن ها واکنشی رخ دهد. حمل و نقل کمپرسور هرمتیک بسیار آسان می باشد. راهاندازی کمپرسور با سربندی ستاره بدین صورت است که در این نوع اتصال راهاندازی نرم و عملکرد با توان نامی صورت میگیرد، از طرفی جریان راهاندازی بسیار کم بوده و مانع گرم شدن بیش از حد سیم پیچ میشود. همان گونه که می دانید طی تحقیقات صورت گرفته در زمینه میزان منابع آبی در آینده تمامی تغییرات آب و هوایی می تواند تاثیرات بسیار بالایی بر روی میزان آب موجود داشته باشد و می توان کم شدن ذخایر آبی را مشاهده نمود. حرکت گاز در این سیکل منقطع بوده که لرزش در کمپرسور را ایجاد می کند.حجم سیلندر و تعداد آن و میزان سرعت دوار موتور،حجم مبرد را تعیین می کنند و هم چنین عواملی چون تراکم و میزان مقاومت نشتی میان پیستون و سیلندر و شیر تخلیه نیز بر این مقدار تاثیر می گذارد.

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

نکونام: خوشحالم که در خدمت باشگاه فولاد هستم/ امیدوارم روزی خبرهای خوبی بشنویم

ایسنا/ خوزستان سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: اگر اتفاقی مثل سال قبل نیفتد خوشحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.