حقی: برترین سوارکاران ایران را انتخاب کرد/ چند پل پشت سرشان را خراب کرد


سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری جاده ایران گفت: نفراتی که برای قهرمانی آسیا انتخاب کردیم بهترین های ایران هستند و بهتر از این نداشتیم.

علیرضا حقی در گفت وگو با ایسنا، درباره جایگاه تیم ملی دوچرخه سواری جاده ایران پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار کرد: دوچرخه سواران از سال 2019 در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده اند، اما طبق آنچه در تمرینات شاهد بودیم، شرایط آنها خوب است. n بهتر از سال های قبل حالا اگر در مسابقات ترکیه شرکت کنند قبل از مسابقات قهرمانی آسیا تست خواهند گرفت. البته رقبای روسی و بلاروسی اجازه حضور در ترکیه را ندارند و این به نفع رقبای ماست.

وی ادامه داد: 8 نفر برگزیده در حال حاضر بهترین های ایران هستند. برخی با خوب و بهتر بودن مخالف بودند، اما با توجه به تمرین، همه چیز مشخص است. اکنون همه چیز استاندارد شده و یک کنتور برق در دسترس است و هر روز می توانیم وضعیت هر ورزشکار را بررسی کنیم. زمانی که ورزشکار بودم دوست نداشتم مسابقه مقدماتی داشته باشم زیرا فکر می‌کردم مسابقه مقدماتی ورزشکار را از بین می‌برد و حتی او را به دنبال پزشکی می‌برد، اما این فرصت را برای همه سوارکاران و مشخصات هر دوی آنها ایجاد کردم. مسابقات انتخابی ذهنی من پیست های انفرادی و هایتایم را دویدم و افراد انتخاب شده افراد مناسبی بودند.

وی همچنین گفت: روز اول با توجه به شرایط تمرین می دانستم چه کسانی برگزیده می شوند و روز آخر بعد از انتخاب، همان نفرات انتخاب شدند. حالا کسی که خط می‌کشد ممکن است به خاطر عصبانیت چیزی بگوید، اما به هر حال پشت سرش عمل می‌کند. ما بهتر از این افراد نداشته ایم و نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فقط یک نفر در رده جوانان انتخاب کرد؟ وی گفت: فاصله نفر بعدی با فردی که انتخاب کردم حدود 5 تا 6 دقیقه است و این فاصله بسیار زیاد است. اگر پول هم داشتیم اجازه نمی دادیم افراد بیشتری در رده جوانان اعزام شوند. در رده جوانان در استقامت و تایم تریل شانس کسب مدال داریم. در رده امید سه نفر را که رقبای خوبی هستند می فرستیم. واقعیت این است که ما از کشورهای دیگر عقب هستیم، اما همچنان تیم خوبی داریم و امیدوارم این تیم بتواند نتیجه خوبی کسب کند و در رده بزرگسالان نیز شانس کسب مدال در آزمون تایم و استقامت تیمی را داشته باشیم.

حقی درباره مشکلاتی که میزبان به وجود آورده است، گفت: همچنان به دنبال دریافت ویزای تاجیکستان هستیم و صبح 3 اسفندماه عازم ترکیه هستیم تا در مسابقات شرکت کنیم. نکته جالب این است که تاجیکستان دوچرخه سواری قوی ندارد، نمی دانم چرا این کشور را حفظ کرده اند. تا به امروز نزدیک به پنج بار کتابچه راهنمای فنی مسابقات را تغییر داده اند. یک بار اعلام شد که تایم تریل تیمی با چهار نفر انجام می شود اما بعد برای شش نفر اعلام شد. در آخرین دفترچه ای که فرستادند دوباره به چهار نفر تبدیل شد.

وی ادامه داد: تایم تریل تیم ابتدا 44 کیلومتر اعلام شد، سپس به 42 کیلومتر تغییر کرد و اکنون 24 کیلومتر است. جالب اینجاست که تایم تریل انفرادی جوانان و امید مردان و زنان بزرگسال 24 کیلومتر است در حالی که مسافت ها هرگز یکسان نبوده است. تا زمانی که در جلسه فنی مسابقات شرکت نکنیم، دقیقاً مشخص نیست کیلومترها چقدر است و شرایط چگونه است.

سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری جاده ایران همچنین با تاکید بر مشکل تجهیزات تیم ملی گفت: تجهیزات ما بسیار قدیمی است و توانستیم چهار دوچرخه را به زور برای مسابقه تریل تیمی بسته بندی کنیم. شهروندان از دوچرخه و وسایل شخصی خود استفاده می کنند. تجهیزات در تایم تریل تیمی مهم هستند. با اینکه تجهیزات ما مربوط به سال 2016 است و با سختی در حال رقابت هستیم، اما ناامید نیستیم. امیدوارم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در بحث تجهیزات به ما کمک کنند. اکنون تحت هر شرایطی مسابقات قهرمانی آسیا را پشت سر می گذاریم اما تجهیزات جدید برای بازی های کشورهای اسلامی و آسیایی به شدت نیاز است.

انتهای پیام/


sorces

درباره ی admin_asooweb

مطلب پیشنهادی

نکونام: خوشحالم که در خدمت باشگاه فولاد هستم/ امیدوارم روزی خبرهای خوبی بشنویم

ایسنا/ خوزستان سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: اگر اتفاقی مثل سال قبل نیفتد خوشحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.